התמודדות עם גזים

הבייבי שלכם בוכה בלי הפסקה במשך שעות ארוכות? מתקפל מכאבים? ייתכן שהוא סובל מתופעה הנקראת "קוליק". קוליק (קולון, מעי בלטינית) הוא מצב של התקפי כאבים ועיוותים אצל תינוקות צעירים, בגילאי שבועיים עד ארבעה חודשים. ההתקפים מופיעים בדרך כלל לאחר ארוחות, אבל גם בשעות הערב. ההתקפים הללו לא מוגדרים כ"מסוכנים" אבל הם גורמים לסבל מתמשך אצל תינוקות צעירים.

 

למה זה קורה?

לא ברור לגמרי מה גורם לקוליק, אך מדובר בנוכחות של גזים במעיים או בקיבה, אשר מצטברים בשל התפתחותה של מערכת העיכול, תגובה ללקטוז, או אלרגיות שונות. בעוד שברחם התינוק מקבל מזון מסונן ומעוכל, בשבועות הראשונים לאחר הלידה, סופגת מערכת העיכול "מהלומה" והיא נדרשת לעכל ולפרק בעצמה את המזון, הנצרך דרך הפה.

 

מה התסמינים?

אם התינוק חש בטוב באופן כללי, טמפרטורת הגוף תקינה וההורים שלו עוטפים ומחבקים אותו, והוא עדיין בוכה, צורח ונראה שכואב לו, סביר להניח שמדובר בקוליק וכאן, התפקיד שלנו כהורים, הוא להקל עליו.

 

מה עושים?

יש בשוק מגוון תכשירים שונים עם יעילות משתנה מתינוק לתינוק. רוב התכשירים מקלים מעט על התופעה, אבל לא עוזרים באופן משמעותי ובוודאי שלא מסיימים את תופעת הגזים.

 

עיסוי התינוק בעדינות יכול להקל עליו מאד. לעיסוי תינוקות יש תועלת רבה בלי קשר לתופעת הגזים אצל תינוקות, והוא יכול לעזור גם כאן. השכיבו את התינוק על הגב ועסו אותו או אותה באמצעות האצבעות, בתנועות מעגליות מסביב לטבור, עם כיוון השעון. הרחיבו את המעגלים בכל תנועה. החליקו בידיים בתנועות עדינות במורד הבטן. כדאי לעסות את התינוק באופן קבוע ולהשתמש בתחליב גוף לתינוק על בסיס חמאת שיאה, של או אייט בייבי, כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

לפוסט הבא
לפוסט הקודם